pro spokojený život

Výsledky ankety: vyhrál nákup v akci nebo ekologie?

15. 11. 25
posted by: Petra Egertová
Zobrazeno: 895

Znáte nejoblíbenější český prací prášek? Víte jaká jsou hlavní kritéria, podle kterých vybíráte drogerii a kosmetiku? Přečtěte si výsledky elektronického dotazníku "Jak vybíráte drogerii a kosmetiku".

Na osm otázek ankety "Jak vybíráte drogerii a kosmetiku" odpovědělo celkem 84 z vás. Dotazník byl anonymní bez rozlišení věku nebo pohlaví.

 U některých otázek bylo možné zvolit více možností, proto součty vždy nemusí vycházet 84.

V závorkách uvedené číslo ukazuje, kolik lidí zaškrtlo uvedenou možnost.

 

Otázka číslo 1: Podle jakých kritérii kupujete drogerii (prací prášek, šampon nebo zubní pastu a další přípravky).

Jednoznačně chcete věci, které fungují ! Kupujete od ověřených výrobců (42), s jejichž výrobky máte dobrou zkušenost.

Pozitivní zprávou je, že mnoho kupujících (22) hledí i na ekologické hledisko a nechce výrobky, které byly testovány na zvířatech.

Na reklamu v televizi (či jinde) dají pouze tři respondenti.

Otázka číslo 2: V jakém prostředku perete bílé prádlo? Většina z vás uvedla více možností. Nejčastěji kupujete Persil a Ariel (35).

Celkem (19) osob uvedlo, že nemají vyhraněný jeden prostředek. Kupují podle obchodu a ceny nebo probíhající akce, kterou mají v obchodě, kam zrovna přijdou.

Dohromady (33) lidí dává přednost ostatním běžně prodávaným prostředkům (Palmex, Bonux, Rex, Formil, Denkmit, ...).

Dalších (11) oslovených kupuje raději na internetu nebo od zásilkových společností (Amway, Dedra, Efekt), případně vybírá ekologicky šetrný prací prostředek (Ecover, Frosh, Missia).

 

Otázka číslo 3: Barevné prádlo pere největší část české populace v tekutém prostředku.

Mnoho respondentů používá univerzální prací prášek na bílé i barevné. Což je škoda, protože ten obsahuje bělidla, které vám po čase z černé udělají šedou.

 

Otázka číslo 4: Aviváž považuje za nezbytnou 39 lidí, ale stejný počet ji téměř nepoužívá. Ocet místo aviváže u vás zcela propadl.

 

Otázka číslo 5: Většina kupujících (41) sleduje složení kosmetiky a drogerie, ale přiznává, že je obtížné se ve všech názvech a ingrediencích orientovat.

Naopak (25) lidí nechce číst etikety vůbec. Věří, že v Čechách máme spotřebitelské normy, které je ochrání.

 

V otázce číslo 6 jste uvedli jestli vy nebo někdo ve vaší rodině trpí na alergie nebo nesnášenlivost nějaké látky.

Konkrétní typ se nezjišťoval. Pro (12) dotázaných je to běžná realita.

 

Otázka číslo 7: se týkala další drogerie, kterou užíváte doma. Téměř všichni (51) mají doma nějaký speciální čistič (na podlahu, dřevo, sklo, nábytek,..).

Na druhé místo jste vybrali klasické tuhé mýdlo, kterým se mydlí 38 z 84 dotázaných.

V některém dalším článku na Mamavizi si vyzkoušíte postup na jeho domácí voňavou variantu.

 

Otázka číslo 8: Nakonec jste prozradili, jestli máte chuť vyrábět vlastní drogerii.

Celkem 55 lidí vyplnilo, že už tuto zkušenost má nebo rádi vyzkouší.

Dalších 17 respondentů je více zdrženlivých a méně ochotných experimentovat ve vlastní kuchyni.

Jen 11 dotázaných uvedlo, že je domácí drogerie nezajímá.

A to bylo vše! Děkuji všem za vyplnění. Odpovědi využiji při psaní dalších článků o složení běžné drogerie i postupech na její výrobu. Nakouknete do tuby se zubní pastou, zjistíte, že si můžete umýt vlasy hlínou a možná si zkusíte namíchat vlastní prostředek do myčky na nádobí. Těšte se!

 

Mohlo by vás zajímat

Porovnejte složení pracích prášků. Vyberte ten nejlepší

Recept na domácí prací prášek

Rodinné konstelace: Cizí světy nejsou ve vesmíru, ale v nás

Zadrátovaný úsměv nebo Invisalign: Neviditelná rovnátka?

Petra Egertová
Author: Petra EgertováWebsite: http://www.mamavize.cz
Zakladatelka webu pro skvělé ženy www.mamavize.cz. Vystudovala Fakultu životního prostředí. Ráda hledá nové podměty do života i ke sebevzdělávání. Zajímá se o českou historii, celostní medicínu, zdravý životní styl i různé alternativní směry. Nadšeně fotografuje a vytváří foto-grafiku. Maminka dvou dětí. Žije v Českém ráji.

Web používá cookies. Kvůli nařízení EU vás o tom musím informovat.