pro spokojený život

8 důvodů, proč ženy nepotřebují super káru

15. 07. 01
posted by: Petra Egertová
Zobrazeno: 1183

Muž se ptá ženy: „Jaké auto bys chtěla?“ Žena odpoví: “Opla“. Muži to nestačí a ještě zjišťuje: „A jakého?“ Lapidární odpověď: „Červeného“. Auta, ženy a ABS.

 

Auto na obrázku je sice červené, ale Opel to není. Sestrojil ho Myšpulín, slavný vynálezce ze skupiny Čtyřlístek. Vystavují ho v muzeu v Doksech. Je to pravděpodobně jediný exponát na světě, takže jeho cena je nedozírná! A o tom to je. Nebo ne?

Víla jménem BMW

Co si budeme povídat, muži mají auta rádi. Neznám alespoň moc žen, které by snily o bílém BMW X5, s obsahem motoru 4,4 litry, výkonem 450 koní, 8 stupňovou převodovkou a pohonem všech 4 kol. K čemu vůz, který vystřelí z 0 na 100 km pod 5 vteřin … z parkoviště u Lidlu?

Jaký muž, takový vůz

Výběr rodinného auta klidně ponechám na mužům. Vůbec mi to nevadí. Nechci prohlížet stohy katalogů, projíždět internetové diskuze a nepotřebuji o tom týdny mluvit v hospodě. Muži často dají více na vizáž (nejen u aut) a módní doplňky. 

 

Takže proč si (ne)kupovat "hodně nadupanou káru"?

 

1. Adrenalin – ženy nepotřebují jezdit za každou cenu rychle. Nemusí předjíždět všechna auta před sebou. Pokud je jiný řidič předjede, nemají mu to za zlé, nenadávají mu a nemusí mu to okamžitě oplatit. 

2. Budeš otrok – muž si drahým autem splnil svůj sen, auto miluje (což většina žen nikdy nepochopí). Chrání pojízdnou plechárnu i vůči členům vlastní rodiny. Nedej bože, když nového miláčka na parkovišti odřete (nebo vám ho odřou jiní, to je jedno). Auto neslouží nám, ale my jemu.  

3. Cena – vysoká nejen při koupi.

  • Například 10 let staré Ferrari F430 (dole na obrázku) stojí dnes cca 2 miliony korun. Vpřed ho táhne 490 koní. (Mimochodem: aktuální řada traktoru John Deere má výkon "jenom" 240 koní – ale zkuste orat s Ferrari laughing).
  • Gumáž na tento kočár začíná na částce 40 tisíc.
  • Havarijní pojištění pořídíte od 130 tisíc za rok (s plnou asistencí se může vyšplhat i na půl milionu ročně).
  • Aktivace pohybu vozidla (rádiové, satelitní a GPS vyhledávání) – instalace 60 tisíc korun, ročně 10 tisíc Kč.
  • S průměrnou spotřebou 15 l na 100 km tento vůz asi nebude patřit do kategorie "ekonomik". 

Je to docela drahá sranda a to se ještě nebavíme o situaci, když se něco rozbije. A co teprve kapitola doplňky: xenonové reflektory, světelné kroužky „Angel Eyes“, dešťové, světelné a parkovací senzory, elektricky ovládaná panoramatická střecha, hliníkové disky kol, interiér v kůži a další, jiné a lepší. 

4. Hádky – úzce souvisí s bodem číslo 2. Jsou to věty typu: “Prosím tě, jak to jezdíš?!!“ a „To´s neviděla ten drát před sebou?“ Nebo “Dávej pozor na ten kufr!“ a „Ježíši, vždyť máš odřený dveře!!!“ Mnoho mužů řeší (k oboustranné spokojenosti) koupí druhého auta pro manželku. To ovšem není možné vždy. Čekání na dobu, než auto ztratí hodnotu, je vysilující. 

5. Složitost – nová auta mají tolik funkcí, že je běžný uživatel nemůže všechny znát. Při koupi dostanete "Návod k obsluze" tlustý jako Kosmova kronika Česká.

  • Princip fungování ABS asi zná většina automobilistů. Ale co takhle ESP? Je to Elektronický Stabilizační Program nebo Extra Sensory Perception (Mimosmyslové vnímání)? 
  • Jako sci-fi působí systém nočního vidění s detekcí chodců, technologie čtoucí dopravní značky, nebo přednárazový systém s funkcí automatického brzdění.
  • Nevím, kdo z vás tuší, co se skrývá za označením ASR (Anti-Slip Regulation) a co je crossover SUV?
  • Kdo vysvětlí, co je to adaptivní tempomat ASA a jak se liší motory TSI a TDI CR? A potřebuje to vůbec řidička vědět?

6. Marnivost – je to zbytečné (pánové přeskočí). Až pojedu na nákup nebo s dětmi na dovolenou, v principu mě tam doveze stejně dobře auto za 200 tisíc jako za 2 miliony. Je ale asi pravda, že majitelé Jaguára XE na nákup do supermarketu nejezdí.

7. Závist – Česká republika má plno neúspěšných lidí, kteří nepřejí druhým úspěch a peníze především. Nevraživé spoluobčany lze ignorovat, někoho sousedi bledí závistí i těší.

8. Zloději – nejen auta z koncernu Volkswagen patří dlouhodobě mezi nejvíc kradené značky.

  • V ČR se ročně ukradne kolem 12 tisíc aut, jen 23% takto postižených majitelů svého plechového miláčka ještě obejme.
  • Pokud lupiči auto rozeberou na náhradní díly nebo z několika kradených sestaví "nový vůz", je dohledání skoro nemožné. 
  • Méně profesionálně vybavení nenechavci odmontují kola nebo xenonová světla.
  • Starší káry někdy nevratně zmizí do sběrných surovin, jen tu naši letitou Felicii nikdo ukrást nechce ..

 

Proč vlastnit terénní vůz s pohonem všech čtyř kol, když bydlím v Polabí a jezdím jednou za měsíc do Prahy? Proč mít auto, které jezdí 300 kilometrů v hodině, když maximální povolená rychlost je 130 ? 

Jaké auto byste si pořídili, pokud by peníze nebyly limitující faktor? Šli byste do nějaké super káry?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You might also like:

Přírodní barvy na vlasy: na co si dát pozor

Recept na domácí gel na praní

Svědí? Šetřete zdraví i peníze. Vyrobte domácí drogerii

Sebeobrana Krav Maga pro ženy: Lepší paranoidní než mrtvá!

Kolik stojí dítě?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Petra Egertová
Author: Petra EgertováWebsite: http://www.mamavize.cz
Zakladatelka webu pro skvělé ženy www.mamavize.cz. Vystudovala Fakultu životního prostředí. Ráda hledá nové podměty do života i ke sebevzdělávání. Zajímá se o českou historii, celostní medicínu, zdravý životní styl i různé alternativní směry. Nadšeně fotografuje a vytváří foto-grafiku. Maminka dvou dětí. Žije v Českém ráji.

Web používá cookies. Kvůli nařízení EU vás o tom musím informovat.